Pagina's

zondag 12 mei 2013

Mijn favoriete iPhone apps


Hallo iedereen,
Mijn eerste iPhone kreeg ik drie jaar geleden en sindsdien houd ik ervan. Dat was een 3GS, en inmiddels heb ik al weer bijna een jaartje een 4S. Bij iPhones horen natuurlijk applicaties, en bij applicaties heb je natuurlijk altijd je favorieten! Vandaag laat ik jullie zien welke apps ik elke dag gebruik en of ze ook beschikbaar zijn voor Android!


De foto's zijn niet prachtig, volgens mij nog slechter dan met mijn iPhone zelf. Ik heb ze gemaakt met een oude fotocamera (Sony Cyber-shot DSC-W320), want goed, ik kan niet met mijn iPhone zelf foto's maken van mijn iPhone... toch? 


Bij de iPhone 4S en hoger (toch?) heb je de optie 'multi-task'. Dit betekent dat de applications automatisch 'open' blijven zodra je ze heb geopend. Als je dan twee keer (snel) achter elkaar op de 'home-button' drukt, krijg je dit kleine balkje en kan je heel snel naar andere apps. Maar goed, dit zijn dan de apps die ik standaard open laat staan, mijn all-time favorieten dus. Oh, en ze pasten heel fijn net niet op één pagina...

De meeste apps die je hier ziet spreken wel voor zich: Facebook, Twitter, WhatsApp, Instagram en Mail. De eerste vier zijn er ook voor Android en zijn alle vier gratis (voor Android dan, voor iPhone moet je voor WhatsApp €0,89 betalen). Mail is een standaard applicatie en die hebben ze vast ook voor Android, haha!

Voor mijn Twitter en Instagram account, klik hier.



Oké, dit was enorm vervelend om te laten zien. Er waren dus 3 social-media applicaties die ik ook nog wilde laten zien, en dan met een screenshot van de app zelf. Maar goed, 3 naast elkaar in een collage ging hem niet worden omdat het dan niet te zien was. Dus nu maar zo, ééntje alleen, en de andere twee in een collage.

Goed, TimeHop. TimeHop is een enorm leuke app, omdat het je een kijkje terug in de tijd geeft... op social media gebied dan. Je kan het koppelen aan je Twitter, Facebook, Instagram en Dropbox en dan laat hij elke dag zien wat je op die dag getweet, gefacebook-t, ge-instagram-t en ge-dropbox-t hebt in de vorige jaren. Nu laat hij bij mij vooral nog tweets zien, omdat ik dat het meeste heb gebruikt de afgelopen paar jaren, en alleen maar van 3 jaar terug, want ik heb twitter pas 3 jaar. Het is heel grappig om te zien wat voor dingen je toen zei en wat voor dag het toen was. Inmiddels weet ik dat ik vooral twee jaar terug enorm veel (onzin) tweette en dat ik dus dáárom bijna 30,000 tweets heb!

TimeHop is gratis en (helaas) alleen voor de iPhone.

Dan de volgende twee apps: Vine en Keek. Deze twee apps lijken qua idee veel op elkaar, maar zijn qua uitvoering toch wat anders. Het zijn beide social media-apps met korte filmpjes. Op Vine kan je filmpjes van maximaal 6 seconden uploaden. Wat je doet is je houdt je vinger op het scherm als je wilt filmen en laat los als je even klaar bent. Dan kan je de camera op een ander punt richten en iets anders filmen voor een tijdje. Zo ga je maar door. Hiermee kan je hele leuke stop-motion filmpjes maken, of je hele dag laten zien in 6 seconden. Ik volg vooral beroemdheden en zelf post ik nog niet zo veel, maar ik vind het wel heel leuk. Dit is dan ook mijn favoriet van de twee.
Bij Keek kan je filmpjes van maximaal 27 seconden uploaden en dit zijn dan filmpjes die aan één stuk door gaan. Hier volg ik wat minder mensen, maar dit vind ik dan ook wat minder leuk. Ook hier volg ik vooral (alleen?) beroemdheden.

Vine is gratis en is er op dit moment alleen nog voor de iPhone, maar hij komt er ook aan voor Android. Keek is ook gratis en is er voor de iPhone, voor Android en zelfs voor BlackBerry's!


Dan nog twee games! Dit zijn de twee spelletjes die ik het meeste speel, Solitaire City en QuizBattle (ja, er staat QuizBoard op het plaatje, maar dat is de Engelse versie. Ik speel nu de Nederlandse). Bij Solitaire City (Lite trouwens) speel ik Double Klondike, wat eigenlijk gewoon Patience is, maar dan met twee packs. Dus twee keer harten, twee keer schoppen, etc. Lame, I know. QuizBattle (free ook) is een triviant spel. Je hebt een 'bord' met vakjes. Op sommige vakjes kan je dubbele punten halen. Je plaatst dan een 'vraag' op het bord en probeert hem te beantwoorden. Zo strijd je (via internet) tegen anderen en degene met de meeste punten aan het einde (als je het sterretje hebt bereikt) wint. Ik vind het een leuk spel, haha.

Solitaire City Lite is gratis (er is ook een betaalde versie, maar dat vind ik onzin) en is er alleen voor iPhone. Maar goed, er zijn genoeg andere dezelfde soort apps, toch?
QuizBattle is ook gratis (en wederom is er hier ook een betaalde versie van, met verschillende borden en zonder reclame, maar dat is ook niet interessant) en is er voor zowel de iPhone als Android.

Goed, dat waren mijn favoriete iPhone apps. Excuses voor de lelijke foto's enzovoorts, maar ik wist niet goed hoe ik het moest laten zien. Als je een beter idee hebt, zeg het dan zeker!

Hebben jullie ook een smartphone? Zo ja, wat zijn dan jullie favoriete apps?

xxx,
Eva

1 opmerking:

  1. iPhone 4 heeft ook die taskbar ;)

    Timehop is echt geweldig, ik kom soms tweets en fb berichten tegen van 4 jaar geleden, té grappig!
    Ik houd ook heel erg van Viber, het is een soort Skype, alleen dan sms'en en bellen. Super coole plaatjes die je mee kan sturen en het werkt ook stabieler dan WhatsApp.
    Beter neemt iedereen een iPhone, iMessage!

    BeantwoordenVerwijderen