Pagina's

donderdag 31 december 2015

Mijn hoogtepunten van 2015


Deze afbeelding heb ik verwijderd omdat ik de rechten niet in mijn bezit heb.

Hoi iedereen,
Hoewel ik de afgelopen tijd heel slecht ben geweest in het updaten van mijn blog, wil ik toch weer mijn jaarlijkse terugblik (en vooruitblik, die komt morgen) schrijven! Laten we terugkijken naar het mooie jaar 2015, het jaar waarin in 18 werd en mijn droom uitkwam...

Voordat we beginnen aan het echte terugblikken, wil ik even kijken wat ik schreef in mijn vooruitblik vorig jaar. Het lijstje was als volgt:

  • Toelating doen aan de filmacademie
  • Propedeuse van Media & Cultuur halen
  • Rijbewijs halen
  • Op vakantie met zowel Cynthia als de 'Limburg'-groep
  • Naar een boel concerten gaan
En wat is er nou allemaal uitgekomen? Ik zal het jaar opdelen in categorieën, zodat het allemaal wat overzichtelijker is.

Deze afbeelding heb ik verwijderd omdat ik de rechten niet in mijn bezit heb.

Uni/opleiding
Jaaaaa, 2015 was het jaar waarin ik werd toegelaten aan de Nederlandse Filmacademie voor de richting Montage! Eindelijk kwam mijn droom uit, waar ik al jaren naar toe leef. In mei, vlak voor mijn verjaardag, hoorde ik het nieuws en ik was er natuurlijk enorm blij mee. 

Ik was op dat moment echter al bezig aan de studie Media & Cultuur aan de Universiteit van Amsterdam. In mijn vooruitblik voor 2015 stond dat ik graag mijn P wilde halen, maar toen ik wist dat ik was toegelaten heb ik ook heel even getwijfeld. De studie maakte me zeer ongelukkig, en de eerste paar maanden van dit jaar waren voor mij daarom ook niet heel vrolijk. Maar, ik koos er uiteindelijk voor om door te bikkelen en daardoor haalde ik eind juni/begin juli mijn propedeuse!

Toen september aanbrak mocht ik eindelijk beginnen aan de studie die ik al zo lang wilde doen. Tot nu toe gaat het goed en vind ik het hartstikke leuk. Ik ben helemaal op mijn plek op de filmacademie. Natuurlijk zijn er ook stomme dingen (grrr... tentamens), maar verder is het echt geweldig.


Vakanties
Begin dit jaar nam mijn vader me mee naar Londen voor mijn 18e verjaardag! Dat was super leuk, we hebben heerlijk door Londen gestruind met als hoogtepunt het toneelstuk van The Curious Incident of the Dog in the Night-Time. Ik heb er ook een vlog van gemaakt, eentje waar ook ik heel blij mee ben.

En ook dit jaar gingen Cynthia en ik met z'n tweeën op vakantie, dit keer iets korter en dichterbij. We gingen namelijk naar Lille, wat heel leuk was! Ik was er nog nooit geweest, maar het was zeker een leuke stad. Vooral de kerken en kathedralen vond ik heel mooi. Ook hiervan heb ik een vlog gemaakt, die jullie twee dagen geleden helaas pas konden zien... haha.

Ook gingen ik weer op vakantie in Nederland met een groep vrienden. We noemden het 'Limburg 3.0', maar we zaten eigenlijk dit keer in Drenthe. Het was weer erg geslaagd en gezellig!


Concerten
Dit is altijd een apart onderdeel van mijn terugblikken, omdat ik het erg leuk vind om naar concerten te gaan en het dus ook veel doe. Er stonden vrijwel geen concerten op de planning van tevoren, maar ik heb er alsnog best een paar meegemaakt!

Ten eerste ging ik dit jaar één dag naar Pinkpop (omdat de rest al uitverkocht was muh), en zag ik daar Typhoon, Oscar and the Wolf, Rise Against, One Republic en een beetje van Pharrell Williams. Helaas liep ik Muse mis en konden Sam Smith en de Foo Fighters toch niet komen, maar het was nog steeds leuk. 

Toen kwam mijn verjaardagscadeau van een boel van mijn vriendinnen: Fall Out Boy op 20 oktober! Dit keer was het nog beter dan vorig jaar, aangezien ik een stuk meer kon zien van het concert. Het was fun!

Daarna kwam Lianne La Havas op 30 november, en oh my god dat was amazing! Ik ging samen met Emma-Lee en Isa en we stonden helemaal vooraan. Lianne was heel goed en Paradiso gaf het een extra dimensie. Echt, geweldig.

Als laatste ging ik op 10 december naar Florence + The Machine. Hier stonden we ook dichtbij (zeker voor de Ziggo Dome!) en ook Florence was geweldig. Echt super leuke concerten dit jaar!


Overig
Dit jaar haalde ik ook mijn rijbewijs! Sinds 5 februari mag ik legaal rijden, en sinds mijn verjaardag mag ik dat ook alleen. Tot nu toe vind ik het leuk om te doen, maar soms is het toch handiger om gewoon te fietsen, haha.

Ik ging ook twee maanden op mezelf wonen! Helaas heb ik er geen kamer achteraan gevonden, en woon ik nu weer gewoon in Amersfoort, maar het was wel leuk. Ik heb ervan genoten en ik weet nu dat ik klaar ben om op kamers te gaan.


En als laatste had ik een super leuk jaar met vrienden, studiegenoten en familie. De reizen waren leuk, maar ook de gewone 'chillings', naar de Efteling gaan, het Halloween feest (en andere feestjes), etc. En ik heb op de filmacademie nu al een paar hele leuke nieuwe vrienden gemaakt, wat het alleen nog maar leuker maakt. Ook met mijn familie, met mijn moeder en broer heb ik hele leuke dagen en tijden gehad. Nu mijn broer niet meer thuis woont lijkt het juist gezelliger te zijn. Hij is nog regelmatig hier en dan is het altijd leuk.

Dit 'soort' dingen zeg ik meestal niet in mijn terug- en vooruitblikken, maar eigenlijk is het voor mij super belangrijk, dus vind ik dat ik het toch even moet zeggen. 2015 was een gezellig jaar.

Dan waren er vast nog een boel andere leuke dingen in 2015, maar dit waren echt mijn hoogtepunten. Een bewogen jaar, dat zeker. Op naar 2016!

Hoe was jullie 2015?

xxx,
Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten