Pagina's

zondag 27 januari 2013

My iTunes on shuffle



Deze afbeelding heb ik verwijderd omdat ik de rechten niet in mijn bezit heb.

Bonjour allemaal.
Het is kwart voor 12 's avonds en ik heb zin om te bloggen. Ik heb alleen nergens echt voorbereidingen voor getroffen, dus bedacht ik dit random idee. Wat ga ik doen? Mijn iTunes op shuffle zetten en over de eerste 5 nummers zeggen wat ik ervan vind. Zo krijgen jullie een kijkje in mijn muzieksmaak, en heb ik een blogpost om te typen! :)
Mijn gehele iTunes bestaat uit 1388 nummers, maar normaal luister ik naar een playlist met 574 liedjes, en dan luister ik ook nog niet eens naar alle nummers, haha. Maar goed, let's get started!


1. Wonder Girls - Nobody
I want nobody, nobody but you~. Ah, dit liedje neemt me terug naar de eerste klas. Rond half/eind de eerste klas ontdekte ik Kpop. Nee, niet Gangnam Style. Door een vriendin van mij leerde ik Wonder Girls kennen en ik vond ze meteen heel leuk. Hun grootste hit is Nobody, die heel erg bekend staat om het dansje. Ik vind het nog steeds een leuk en catchy nummer, maar echt vaak luister ik het niet.



2. Panic! At The Disco - But It's Better If You Do
Hé, ik heb deze videoclip nog niets eens gezien. Ik vind ook niet dat hij iets toevoegt en ik luister ze toch alleen maar in mijn iTunes. Ik heb P!ATD eigenlijk pas in 2012 echt leren kennen, maar ik vind heel veel van hun nummers heel erg leuk. Dit is ook één van mijn favorieten! Sowieso vind ik hun eerste album (A Fever You Can't Sweat Out - daar is deze van) het leukste van de drie. De laatste (Vices and Virtues) vind ik ook wel leuk, maar Pretty Odd weer niet zo.
In ieder geval, P!ATD is wel wat anders dan Wonder Girls, maar toch vind ik het allebei leuk. Maar op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar muziek als die van P!ATD.



3. Yann Tiersen - Mother's Journey
Weer iets heel anders! Waarschijnlijk zullen de meesten van jullie Yann Tiersen wel kennen van de soundtrack van de film 'Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain', maar Yann Tiersen maakt nog veel meer mooie pianomuziek. Ik ben iemand die dit soort muziek heel erg kan waarderen, ik luister er het liefst naar als ik me goed moet concentreren. Ik word niet afgeleid door de songteksten, maar heb wel mooie muziek op. Ik vind het sowieso gewoon heel erg mooi. Ook dit liedje.



4. P!nk - Hiccup
Oké, ik vind P!nk echt geweldig, maar dit liedje is eigenlijk toch iets te... oud (?) voor me. Niks tegen oude muziek, totaal niet, maar dit vind ik op dit moment niet echt geweldig. Alhoewel, de R&B stijl van het liedje brengt me wel even terug naar mijn vroegere jeugd, toen R&B echt helemaal in was. Ik luister dit nummer dus eigenlijk nooit, maar het klinkt wel grappig, haha. 



5. Darren Criss - Sami
Misschien zullen sommigen van jullie Darren wel kennen als Blaine in Glee. Maar voordat hij in Glee zat maakte hij al een album genaamd 'Human' met zijn eigen geschreven nummers, waar Sami er eentje van is. Ik heb echt liefde voor zijn stem (liefde voor hem sowieso, hihi), en dit is wel één van m'n favoriete nummers van dat album. Ook al komt Not Alone stipt op nummer één, mede doordat het in A Very Potter Musical is gezongen (zoek dat maar op, haha). En misschien heb ik ook wel een beetje een zwakte voor zijn schattige afro.

Dat was het! Ik heb toch wel een vrij uiteenlopende muzieksmaak, terwijl het ook wel weer niet uiteenlopend is (snap je het nog?).

Wat vonden jullie hiervan? Moet ik dit vaker doen of niet? Of willen jullie liever een post zien met favoriete nummers op het moment? Let me know!

xx,
Eva

Ik vind het nog steeds gek om 'jullie' te zeggen terwijl ik het gevoel heb dat helemaal niemand dit leest, haha. 

2 opmerkingen:

  1. Ik vind die van Pink wel erg leuk! Wat heb jij een leuke blog, ik ben je meteen gaan volgen met bloglovin. Hopelijk neem je ook
    eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! Super leuk dat je me volgt! Ik ga zeker even een kijkje op je blog nemen :D

      Verwijderen