Pagina's

dinsdag 5 februari 2013

Current random favorites


Hallo allemaal!
Vandaag wil ik een nieuwe 'rubriek' beginnen: current random favorites. Ik ben niet zo goed in regelmatig posten, dus een maandelijkse favorieten gaat hem waarschijnlijk niet worden. Toch vind ik het wel leuk om mijn favoriete 'dingen' met jullie te delen. Deze zullen waarschijnlijk heel random zijn, van make-up en fashion tot eten en interieur.

Alle foto's zijn gemaakt met mijn iPhone 4S, met de HDR stand aan. Ik heb wel een fotocamera, maar die heeft mijn moeder een soort van gestolen, en ik weet niet in hoeverre hij veel beter is dan mijn iPhone. Ook vond ik het wel leuk om de foto's een beetje random te maken, het zijn tenslotte mijn 'random favorites'. Ik heb de foto's dan ook een beetje door de weken heen gemaakt op het moment dat ik dacht dat het er wel bij kon. Maar goed, genoeg gekletst. Let's begin!


Laten we maar beginnen met een iets minder random favoriet, een fashion item! Deze ketting heb ik afgelopen verjaardag gekregen van mijn vriendinnen en ik ben er nog steeds heel erg blij mee. Voor de mensen die het niet herkennen: het is een Golden Snitch (of gouden snaai in het Nederlands) uit Harry Potter! HP is nog steeds mijn favoriete boekenserie en misschien ook wel mijn favoriete filmserie ooit. Ik was daarom ook super blij toen ik deze ketting kreeg. Mijn inner fangirl komt naar boven met deze ketting, maar daarbij is hij ook nog eens best wel heel mooi! Helaas kan hij niet zo goed meer dicht, maar verder is hij nog helemaal mooi.

Als tweede nog een ketting, en ook deze heb ik gekregen van mijn vriendinnen. Dit keer is het een ketting van de boekenserie (en immers ook een filmserie) The Hunger Games. Het logo wat je ziet is een mockingjay (spotgaai in het Nederlands), het logo van The Hunger Games. Het is een ketting waar je een foto in kan doen (hoe heet dat ook alweer?), maar op dit moment zit dit papiertje erin. Dit papiertje zat er al in toen ik hem kreeg en de tekst die erop staat komt uit het laatste boek (Mockingjay/Spotgaai). Sorry voor de spoiler, dus.
Ook deze ketting vind ik heel leuk en draag ik misschien nog vaker dan de vorige ketting. Het zijn beide trouwens lange kettingen die tot mijn borst komen.


Een beauty-favoriet! Vorige week zondag waren mijn lippen helemaal kapot. Ik had geen lippenbalsem bij m'n vader liggen, maar gelukkig was het koopzondag. Ik deed even wat research en kwam al snel bij de Hema Lip Rescue uit. Eén reden dat ik voor deze ging was omdat hij maar €1,60 kost. Koopje! Niet alleen is hij lekker goedkoop, hij doet ook goed zijn werk. Hij verzorgt goed en lang genoeg zodat ik niet elk half uur loop te smeren. Prima!

Nog een fashion-item! Als kledingstuk ben ik voor mijn bordeauxrode, gehaakte trui van de H&M gegaan. Ik heb sowieso een enorme liefde voor bordeauxrood ontwikkeld, maar deze trui zit ook nog eens heel erg lekker. Hij is eigenlijk 'verkeerd om' gehaakt. Mijn moeder zei: "Waarom heb je hem binnenstebuiten aan?" De 'normale' kant die je meestal haakt zit namelijk aan de binnenkant, iets wat ook weer een ander soort effect geeft. Hij is comfortabel, mooi en lekker te combineren. Love!

Kan je dit een fashion-item noemen? De foto is alleen de broek, maar ik ben echt verliefd op mijn nieuwe pyjama! Hij zit ongelofelijk lekker en hij is ook nog eens heel mooi. Het bovenstuk is een soort blouse, een beetje een 'opa-pyjama'. Ik had hem online gescoord in de sale van Livera.nl, hij was toen afgeprijsd van €29,99 naar €9,00! Dat is nog eens een koopje! En een geweldig koopje, want ik ben er weg van. Wie had gedacht dat je van pyjama's kon houden?


Een wat meer interieur/huis-favoriet is mijn theepot. Hij is van het Finse merk iitala en hij heet 'Teema'. Ik wilde al heel lang een witte theepot, aangezien ik (vooral in het najaar) verslaafd ben aan thee. Ik neem zelfs thee mee naar school in mijn thermoskan! En toen was daar Sinterklaas. Of eigenlijk, mijn vader. Ik heb deze theepot dan ook van mijn vader gekregen voor Sinterklaas. Met mijn bijbehorende mok die ik heb gekregen van Asta, drink ik de hele dag thee!

Helaas was mijn thee altijd al heel snel koud als ik een hele pot had gezet. Ik drink hem namelijk helemaal in mijn eentje op, maar dat duurt wel even. Wij hadden thuis al zo'n theelicht-ding voor onder een theepot (je kan hem een beetje zien op de foto hierboven), maar die werkte bij mij niet. Omdat mijn theepot het hele oppervlak bedekte, kwam er niet genoeg zuurstof bij de vlam en ging hij heel snel uit. Toen ik zaterdag in de Xenos was zag ik daar deze theelicht-houder. Hij is helemaal open dus op deze manier komt er genoeg zuurstof bij. Voor maar €3,99 nam ik hem mee en hij werkt! Nooit meer koude thee!

Mijn laatste interieur-favoriet is mijn dienblaadje met kaarsen. Ik was ergens begin januari (of eind december?) heel spontaan na school de Blokker ingelopen om een beetje rond te kijken. Uiteindelijk ging ik met 2 kaarsen en 3 kaarsenhouders terug naar huis. De roze en de blauwe kaarsenhouders vind ik heel leuk omdat ze bij m'n kamer passen (tenminste... het is de bedoeling dat er roze en blauw in mijn kamer zit) en als er kaarsjes branden geven ze heel leuk licht. De andere kaarsenhouder is de grote, ronde. Ik had nog een paar geurkaarsen van de IKEA in zo'n vorm, maar geen kaarsenhouder om ze in te doen. In deze passen ze precies! Maar goed. Mijn kaarsen geven een leuke sfeer en de geurkaarsen geven ook nog eens een lekkere geur af. Een ultiem knus gevoel.


En dan nu een heel random favoriet! Jaja, dit is mijn externe harde schijf. Hij is heel klein - ik kan hem in één hand houden - maar hij heeft heel veel geheugen. Er kan namelijk 1TB (1000GB) aan bestanden op! Mijn laptop bestaat uit ongeveer 300GB en ik had al een externe harde schijf van een capaciteit van iets minder dan 300GB, maar die waren allebei al bijna vol. Ik heb nou eenmaal veel bestanden (zoals veel film(pje)s en series) en die nemen veel plek in! Ook kon ik mijn laptop niet helemaal back-uppen, wat nooit handig is als je al je schoolwerk op je laptop maakt. Het werd dus tijd voor een nieuwe, grotere externe harde schijf! En ik houd ervan. Ik heb weer ruimte, ruimte om nieuwe series en nieuwe films op te zetten. Hoera!


En als we het dan toch over series hebben, een nieuwe favoriete serie is Doctor Who! Ik kende het al, en ik heb ook al veel afleveringen gezien. Mijn moeder is namelijk ook helemaal fan van DW, dus met haar had ik al veel afleveringen gezien. Maar ik had nog niet alles gezien en ook niet alles chronologisch, dus ik dacht: laat ik het maar weer eens gaan kijken. En ik ben hooked! Ik ben al bij seizoen 3 (van de nieuwe, hoor, niet van 1960 haha!) dus het gaat snel (ik kijk pas 2 weken ofzo...).
Doctor Who gaat over de laatste van de 'Time Lords', The Doctor. Hij heeft een ruimteschip, de T.A.R.D.I.S., een blauwe politiebox uit de jaren '30. Daarmee reist hij door te tijd en ruimte en maakt hij allemaal avonturen mee. Dat klinkt heel apart en raar, maar het is echt heel erg leuk.

Dat waren mijn current random favorites. Sommigen waren wat randomer dan de andere, maar allemaal toch vrij random. Een allemaal favoriet!

Wat vinden jullie van de rubriek? En wat zijn jullie current random favorites?

xxx,
Eva

6 opmerkingen:

  1. I really enjoyed reading this~ Ik hoop dat je meer zal posten hiervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I agree with Cynthia :D Het is ook heel leerzaam en wie weet steken we er nog wat van op :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahah, random it is! Externe harde schijf. lolol
    liefde.<3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOW, de twee ketingen zijn awesome <3 Haha de externe harde schijf is inderdaad erg random.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke kettingen maar kan je heel misschien vragen hoe je vriendin aan die ketting van de hunger games is gekomen want een vriendin van mij is bijna jarig en ze is een super grote hunger games fan en ze zou er eel blij mee zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! :) Eh, je kan dit soort kettingen denk ik vinden op sites als eBay of Etsy. Daar zullen zij hem ook wel gekocht hebben.

      Verwijderen