Pagina's

donderdag 30 januari 2014

Recept: Mijn eerste keer 'green smoothie'


Hoi iedereen,
Het is al een tijdje een hype in beautyland: green smoothies! Fruitsmoothies met een groene twist, namelijk met (groene blad)groenten. Het is echt een bron van vitamines, super gezond! Ik houd van smoothies en aangezien ik steeds las dat de groentes niet te proeven waren, was ik super enthousiast. Vandaag was mijn eerste vrije zondag in een lange tijd en nadat ik wat economie had gemaakt besloot ik om naar de Albert Heijn te fietsen en mijn eerste groene smoothie te maken! Lees verder voor het recept en mijn mening.

Dit recept is dus voor de smoothie die ik heb gemaakt.


Ik heb zelf het recept een beetje op de gok gemaakt, aangezien ik niet precies wist wat voor hoeveelheden ik moest gebruiken. Eigenlijk vind ik ook dat je zelf een beetje moet kijken wat goed werkt en wat je ervan vindt. Tussendoor heb ik ook een paar keer geproefd en er wat meer bij gedaan. Hier de benodigdheden (ongeveer):

  • ± 4 handjes verse spinazie
  • 1 banaan
  • ± 3 handjes blauwe bessen
  • 1 mango
  • 2 'cups' water (ik heb twee glazen zoals op de foto gebruikt)
  • 3 takjes munt (vergeten op de foto te zetten, haha)


Als eerste doe je het water en de spinazie in de blender en mix je dat samen. Geen idee waarom, maar ik las het op o.a. simplegreensmoothies.com, dus ik deed het maar gewoon.

En, wat een verassing, daarna doe je al het fruit (en de munt) erin en blend je het verder totdat alle stukjes weg zijn! Jaja, zo simpel is het.

Schenk het in een glas (doe er wat blauwe bessen in voor decoratie, als je wilt) en klaar is kees! Dit recept is trouwens voor een heleboel glazen. Ik heb er zelf 2 opgedronken en er nog iets van 2 overgehouden.

En wat vind ik er dan van? Super lekker! Inderdaad, je proeft de spinazie totaal niet. Wat ik wel proef zijn de blauwe bessen, de munt een een beetje mango en banaan. Helaas was de banaan een beetje in het niet gevallen door de grote hoeveelheid. Maar echt, super lekker! Ik wil dit zeker vaker gaan doen, ook met andere combinaties. Het gevoel dat het zo gezond is maakt het eigenlijk nog lekkerder, haha.
Misschien zien jullie later wel nog een keer een recept voor een groene smoothie!

Hebben jullie wel eens groene smoothies geprobeerd? Zo ja, wat vind je er van?

xxx,
Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten