Pagina's

vrijdag 18 juli 2014

Meer water drinken


Hoi iedereen,
Ik houd erg van eten, maar ik doe het wel te veel. Ik eet namelijk uit verveling. Daarin ben ik vast niet de enige, maar dat maakt het niet minder stom. Helaas ben ik ook niet een persoon wat niet aankomt, dus dat eten uit verveling hakt er vaak wel in. Hier moet verandering in komen!

Het punt aan eten uit verveling, is dat het helemaal niet nodig is, maar ik gewoon wat te doen wil hebben met mijn handen/mond. Klinkt heel raar, maar ik mis snel iets om te knagen.
Helemaal stoppen met snacken is heel lastig voor me, dus heb ik iets anders bedacht. In plaats van dat ik steeds zit te eten, wil ik meer water gaan drinken! Ik heb hier al een paar dingen voor bedacht, dus lees snel verder als je wilt weten hoe ik dit ga aanpakken.


Als eerste wil ik deze fles zo veel mogelijk bij me houden. Het fijne aan deze fles is dat er veel in kan (0,75 l i.pv. de gebruikelijke 0,5 l) en het zo'n 'zuigdop' heeft. Dit gaat heel raar klinken, maar door zo'n 'zuigdop' heeft mijn mond iets te 'doen'. Ja, ik weet ook niet hoe ik het anders moet verwoorden, maar het is anders dan drinken uit een gewoon flesje of glas. Hiermee grijp ik al snel naar de fles en drink ik zo veel water. Ideaal!


Gewoon water kan wel heel saai zijn. Laatst kocht ik deze tap bij de Hema voor €4,00 waar je heel gemakkelijk fruitwater in kan maken. Natuurlijk kan je hem ook gebruiken voor gewoon water, maar waarom maak je het water niet wat smakelijker? Door het tapje komen er ook geen stukken fruit in je glas, maar trekt de smaak er wel lekker in. Vooral het lekker weer is en ik in de tuin zit te lezen, vind ik het lekker om hem te vullen. Zo drink ik gemakkelijk misschien wel 1,5 liter water weg!

Het verschilt trouwens wat ik erin doe. Er gaan altijd wel een heleboel ijsklontjes in, maar verder verschilt het. Op de foto heb ik er komkommer, munt en limoen in zitten, maar ik heb er ook wel eens mango of watermeloen in gedaan.


foto van: teskuh.nl, met toestemming gebruikt.

Zo'n tap is natuurlijk helemaal niet mee te nemen, dat kan alleen thuis. Maar soms wil je onderweg ook lekker fruitwater. Dan is een fruit infuser bottle wel heel erg handig. De bovenste foto komt van Teskuh.nl (klik hier voor haar post erover), maar zelf zou ik er eigenlijk ook wel zo één willen hebben. Heel handig om mee te nemen en zo heb je altijd lekker fruitwater meenemen!

Goed, dat waren mijn tips om meer water te drinken. Nu nog toepassen, haha. Wens me succes!

Drinken jullie genoeg water?

xxx,
Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten