Pagina's

vrijdag 1 april 2016

My everyday make-up.


Hoi iedereen,
In mijn Get Ready With Me video van een paar weken terug kan je al zien wat voor producten ik zoal gebruik, maar eigenlijk wijkt die video nog best af van wat ik meestal doe qua make-up. De afgelopen paar weken draag ik redelijk basis make-up, en eigenlijk niet veel oogschaduw, anders dan ik in die video doe. Daarnaast laat ik daar de producten wel zien, maar niet heel uitgebreid en ook vertel ik er niks over. Daarom vandaag deze blogpost met mijn everyday make-up!


Oké, ik draag niet elke dag make-up. Doordeweeks moet ik redelijk vroeg opstaan voor school, dus meestal lig ik dan liever langer in mijn bed dan dat ik mijn make-up doe. Hoewel, dan draag ik wel een beetje concealer en mascara, maar dat is niet echt een look.

Een overview! Dit zijn de producten die ik het meeste gebruik. Soms gebruik ik geen oogschaduw, soms een andere blush, soms helemaal geen blush, soms nog een lipstick erbij, etc. Maar dit is wel de basis, zeg maar.

De volgorde waarin ik mijn make-up doe is niet altijd logisch. Soms begin ik met mijn ogen, soms met mijn gezicht, soms doe ik alles door elkaar, het verandert. Maar voor deze blogpost zal ik wel even de 'logische' volgorde doen. Komt ie!

Het eerste en misschien wel het raarste product wat ik dagelijks op mijn gezicht smeer: Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem. Jup, you heard it. Voor iedereen die een beetje up to date is met beauty-land is dit oud nieuws, maar in april vorig jaar kwam YouTuber NikkieTutorials erachter dat deze aftershave balsem geweldig werkt als make-up primer. Door de grote hoeveelheid glycerine erin blijven make-up producten aan je gezicht 'plakken' (klinkt heel raar, maar is wel de waarheid!), daardoor je make-up langer blijft zitten.

Na er al maanden van horen kocht ik hem in januari eindelijk, en hij bevalt! Ik draag niet genoeg make-up om enorm groot verschil te merken, maar het werkt wel! Zeker als ik foundation draag merk ik dat alles er nog heel goed op zit aan het einde van de dag (of eigenlijk nacht, want ik draag meestal alleen foundation naar feestjes, haha). Aanrader, dus!

Dan mijn concealer! Deze Lasting Perfection concealer van Collection heb je misschien wel vaker op mijn of andere blogs gezien. Het is een super budget-proof concealer die er in een hele lichte kleur is en goed werkt. Eén nadeel: niet in Nederland te koop. Toen ik vorig jaar in mei in Londen was heb ik daarom ook een kleine voorraad aangelegd, zodat ik hem nog even kon gebruiken! Op dit moment gebruik ik de kleur 1 Fair, maar in de zomer mix ik die vaak nog met een beetje van 3 Warm Medium. Klinkt raar dat ik 1 met 3 mix, maar kleur 2 is Cool Medium, en aangezien mijn huid een warme ondertoon heeft, moet ik nummer drie hebben. Anyway, chille concealer!

Over een concealer heen moet poeder, want anders gaat het alsnog schuiven gedurende de dag. De poeder die ik nu al heel lang gebruik en steeds opnieuw koop is deze van Catrice. Een simpele, transparante poeder die gewoon zijn werk doet. Zoals je ziet is deze bijna op, maar ik heb al een back-up liggen. Top!

Eén van mijn favoriete onderdelen van make-up: mijn contour! Deze NYX blush in de kleur Taupe ken ik ook door NikkieTutorials, die deze lang geleden altijd gebruikte. Zij is nog bleker dan ik ben, en ze raadde deze altijd aan omdat hij niet te oranje is en niet te duur! Ik kocht hem een lange tijd geleden bij de Douglas en heb onlangs de pan geraakt, haha. Niet veel over te zeggen behalve dat ik hem heel fijn vind!

Dan mijn blush. Grappig genoeg is mijn favoriete blush een random blush die ooit in een grote make-up doos zat die ik van mijn oma kreeg. Dit is het enige product wat ik nog steeds gebruik daaruit, de rest was allemaal troep. Deze kleur is verrassend mooi, niet te licht, niet te roze, niet te bruin. Ik ben nog opzoek naar een andere nieuwe blush, maar tot die tijd gebruik ik deze vaak.

Mijn highlighter! Ik kwam er helaas te laat achter dat ik geen foto's heb genomen van de producten open (dit probleem krijgen we zometeen bij de oogschaduw ook, haha), dus je kan hem niet echt goed zien nu. Ik gebruik hem echter ook in mijn GRWM video die ik hierboven linkte, dus daar kan je hem ook zien.

Deze highlighter kocht ik een hele tijd geleden bij Catrice, en volgens mij verkopen ze hem nu ook niet meer. Het is een best mooie highlighter met een warme glans, maar stiekem wil ik nog steeds de Mary Lou Manizer hebben van The Balm... Tot die tijd doe ik het met deze, haha!

Tijd voor de ogen, en dus voor oogschaduwbasis. Deze tube Urban Decay Primer Potion gebruik ik volgens mij al vier jaar. Vier. Jaar. Ik weet het, kan eigenlijk niet, maar hij is nog steeds niet op en ook nog steeds niet bedorven! Hij werkt nog! Ja, dan is hij echt die 21 euro wel waard, haha. Tja, wat kan ik nog meer zeggen? Hij is gewoon heel chill!

Tijd voor oogschaduw: het Urban Decay Naked 2 palette. Ik zei toch, niet zo handig dat ik hem niet open heb gefotografeerd. Dat heb ik natuurlijk al meerdere keren gedaan voor deze blog, zo heb ik er een review over geschreven toen ik hem kocht, en kwam hij ook voor in een 'current random favorites' post van bijna twee jaar geleden. En ook zag je hem in mijn GRWM video!

Sinds ik hem heb is het mijn favoriete palette (ik wil nog steeds ook het Smoky palette, haha) en ik vind het ook heel erg vervelend dat de matte highlighter, Foxy, bijna op is. Op sommige dagen gebruik ik alleen dat onder mijn eyeliner, soms doe ik nog wat van Tease in mijn arcadeboog, soms gebruik ik meer. Tease gebruik ik trouwens ook voor mijn wenkbrauwen!

Tijd voor eyeliner! De laatste tijd draag ik bijna elke dag eyeliner en meestal is dat de Essence Liquid Ink Eyeliner, en dan de waterproof versie. Het enorm dunne kwastje vind ik heel erg fijn werken en hij blijft goed zitten. En: hij is goedkoop! Ook niet onbelangrijk, haha.

Dit kleine stompje is een zwart oogpotlood van Sephora waarvan bijna de hele tekst al vanaf is, haha. Het is eigenlijk gewoon een zwart oogpotlood, niet heel bijzonder. Hoewel ik eigenlijk nooit meer oogpotlood op mijn onderste waterlijn gebruik, gebruik ik het wel om mee te tightlinen, wat inhoudt dat je het op je bovenste waterlijn aanbrengt, tegen je wimperrand aan. Als ik dit niet doe lijkt het altijd alsof ik mijn eyeliner niet dicht genoeg aangebracht heb, waardoor je rare huidskleurige stukjes tussen mijn wimpers ziet. Niet zo mooi. Dus, oogpotlood.

Ook mijn favoriete mascara is een goedkope, namelijk de Catrice Lashes To Kill Extra Black. Ik ben gezegend met zelf al redelijk lange en gekrulde wimpers, dus veel hoeft een mascara niet te doen behalve zwart kleuren, niet klonten en nog dat beetje volume toevoegen, en dat doet ie! Ik heb hier ook de waterproof versie van (voor obvious reasons), maar die vind ik toch wel iets minder.

Dat was het eigenlijk al! Zoals je kan zien gebruik ik vooral goedkope producten, met uitzondering op mijn twee Urban Decay producten (en het Sephora oogpotlood was ook niet super goedkoop). Ik ben zeker van mening dat goede make-up niet altijd duur hoeft te zijn, en zoek mijn favoriete, basic producten daarom ook graag in de drogist. Natuurlijk heb ik nog wel een kleine high-end wishlist (zouden jullie die willen zien?), maar de standaard producten zijn toch goedkoop!

Wat zit er in jullie 'everyday bakje'?

xxx,
Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten